Kata Beach, Phuket

Zaterdag 24 april 2010

Helaas was ons verblijf in Bangkok maar vrij kort (ik had er zo nog weken kunnen blijven...) en vlogen we op woensdag 21 april, weer met AirAsia, van Suvarnabhumi Airport naar Phuket. Gelukkig bleven we met onze 4 koffers net binnen de toegestane bagagevrijdom, voor 4 personen was onze bagagevrijdom 4x 20 kg dus totaal 80 kg en wij zaten op 79,1 kg. Ook deze vlucht verliep weer voorspoedig en na iets meer dan een uur landden we op Phuket International Airport. Een aantal moslims die voor ons zaten tijdens onze vlucht gedroegen zich helaas een beetje onbeschoft en waren een beetje vreemd bezig. Allereerst waren ze al niet te vriendelijk tegen de AirAsia-crew en toen tijdens de landing (!!!!) een van hun mobiele telefoons afging, werd deze gewoon opgenomen. Hoe dom kunnen mensen zijn, ongelooflijk. Natuurlijk zeiden we er direct wat van, maar ze deden er een beetje lachend over en keken ons aan alsof we gek waren. Tsja, was de hele wereld maar boeddhist.....

Bye bye my favourite Bangkok....see you soon again....

Onderweg van Bangkok naar Phuket

Bijna landen op Phuket International Airport

Nog even wachten....

En......touchdown !

Phuket is het grootste eiland van Thailand en tevens het meest toeristische eiland. De laatste keer dat ik hier was, was alweer 10 jaar terug, in 2000 dus. Toen verbleef ik een aantal dagen in Patong Beach, de meest toeristische plaats van het eiland en eigenlijk een grote kermis. Je moet er van houden.... Kata Beach is wat relaxter en niet zo'n grote kermis als Patong.

Ons hotel, Tropical Garden Resort, is prima. We hebben een mooie, ruime kamer met uitzicht op de blauwe Andaman Zee. Als je 's ochtends wakker wordt en de gordijnen opentrekt, kijk je dus zo op de prachtige blauwe zee...... Ik kan zeggen dat er vervelendere dingen in het leven zijn....

Uitzicht vanuit de kamer op de Andaman Zee.... Vervelend he !

Zwembad voor de deur...

De drie dagen op Kata Beach hebben we doorgebracht met op het strand liggen, bij het zwembad liggen en eten & drinken. Weinig enerverends dus, maar afgelopen 3 weken hebben we genoeg gereisd en gezien dus het was nu tijd voor wat ontspanning en rust....

Kata Beach, op nog geen minuutje lopen van het resort

Bord voor tsunami vluchtroute op Kata Beach. Alweer bijna 5,5 jaar geleden dat dit drama zich ook hier op Phuket afspeelde....

Zonsondergang Phuket

Champa bloemen....

Het laatste Thaise biertje....

Het Thaise eten gaan we zeker missen....want ook al eet je het vaak in Nederland, het smaakt nooit zoals in Thailand zelf.....

Vanavond nog even heerlijk gegeten, onze laatste Thaise avondmaal, en morgenochtend gaat de wekker weer om 06:30 uur, even snel ontbijten en vervolgens naar de luchthaven. Onze vlucht met Malaysia Airlines vertrekt om 10:25 uur vanaf Phuket voor de ongeveer 75 minuten durende vlucht naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisie.....